Hoe werkt het bestelproces?

Gewijzigd op Do, 13 Jun om 1:25 PM

aitrainingscentrum.nl en het bestelproces

Bij aitrainingscentrum.nl doorloop je een eenvoudig en overzichtelijk bestelproces dat uit een paar stappen bestaat:

  1. Training(en) kiezen
  2. Inloggen of registeren
  3. De bestelling bevestigen
  4. Online betalen of een factuur
  5. Training starten

1. Kies een training

Zodra je de training heeft gevonden die je wilt gaan volgen (of wil laten volgen) plaats je deze via de bestelknop in de winkelwagen. Je kunt er nu voor kiezen verder te winkelen of jouw bestelling af te ronden.

2. Inloggen of registreren

Wanneer je jouw bestelling wilt afronden wordt je eerst gevraagd in te loggen of jezelf te registreren. Wanneer je jezelf voor het eerst registreert wordt je gevraagd om aan te geven of jouw account zakelijk of privé is. Met een zakelijk account kun je cursisten aanmaken en trainingen aan deze cursisten koppelen. Met een privé account worden trainingen direct aan jouw eigen account gekoppeld.

BTW binnen en buiten de EU

Er kunnen specifieke regels m.b.t. de BTW gelden wanneer je een training bij ons besteld vanuit een ander land dan Nederland. Veelal wordt onder specifieke voorwaarden geen BTW in rekening gebracht voor buitenlandse bestellingen.

BTW verleggen binnen de EU

Wanneer je een bestelling plaatst vanuit een ander land binnen de EU en je bestelt de trainingen voor jouw bedrijf, geef dan het BTW nummer van jouw bedrijf op bij het account. Wij verleggen dan automatisch de BTW naar jou toe zodat je geen Nederlandse BTW hoeft te betalen. Als je de trainingen als particulier bestelt dan wordt de BTW in rekening gebracht van het land waaruit je de bestelling plaatst.

Geen BTW buiten de EU

Wanneer je een bestelling plaatst vanuit een land buiten de EU dan wordt er geen BTW in rekening gebracht. Onze dienstverlening is belast volgens de eigen regels van jouw land. Tijdens de bestelling wordt de BTW automatisch aangepast. Het kan voorkomen dat wij je om een bewijs vragen van jouw vestiging / adres in het buitenland.

3. De bestelling bevestigen

Tijdens deze stap in het bestelproces kies je via welke methode je wilt betalen. Je kunt kiezen uit verschillende veilige betalingsmogelijkheden:

  • IDeal  
  • Creditcard
  • Bancontact
  • PayPal
  • Betaling vooraf / per factuur
  • Mister Cash / Bancontact

Vervolgens bevestigt je de bestelling. Zodra je jouw bestelling verstuurt ontvang je een orderbevestiging in de mail.

Afwijkend factuuradres

Tijdens de stap bevestigen kunt je optioneel een afwijkend factuuradres opgeven. Bijvoorbeeld dat van jouw werkgever als die de factuur gaat betalen.

Direct toegang tot jouw training(en)?

Wanneer je kiest voor betaling met IDeal, creditcard, Mister Cash of Maestro krijg je nadat wij de order hebben kunnen verwerken toegang tot jouw training(en). Wanneer dit is gebeurd ontvang je van ons een bevestiging via e-mail. Kies je voor per factuur (betaling vooraf), dan krijg je toegang zodra je de factuur hebt betaald. Je ontvangt van ons een mail zodra wij jouw betaling ontvangen hebben.

4. Betalen

Wanneer je gekozen hebt voor IDeal, creditcard, Mister Cash of Maestro voldoe je direct online de betaling. Heb je gekozen voor betaling vooraf dan gebruik je de ontvangen PDF factuur (digitale factuur) om het bedrag over te maken. De PDF factuur bevat alle relevante informatie om te kunnen betalen. Je ontvangt jouw PDF factuur zodra wij je order hebben verwerkt.

Altijd een factuur voor jouw eigen administratie

Ook wanneer je via IDeal of creditcard betaald ontvang je een PDF factuur. Deze factuur is voor jouw eigen administratie. Je hoeft deze factuur uiteraard dan niet nogmaals te betalen.

Betaling door jouw werkgever

Bestel je een training, maar wordt deze door jouw werkgever betaald? Kies dan voor de betalingsmethode "Per factuur (betaling vooraf)". Je ontvangt dan na de door ons verwerkte order een PDF factuur per e-mail. Deze kun je doorsturen naar jouw werkgever, zodat zij de factuur kunnen betalen. Tijdens het bestelproces kun je, wanneer nodig, een afwijkend factuuradres aanmaken zodat de factuur op naam van jouw werkgever wordt gesteld.

5. De training online starten

Zodra jouw betaling ontvangen is en wij deze hebben verwerkt gaan wij jouw trainingen klaar zetten. Je kunt daarna direct online de training starten. Je start een training vanuit jouw leeromgeving.

Trainingen eerst koppelen bij een zakelijk account

Met een zakelijk account moet je eerst de afgenomen trainingen toekennen aan jezelf of aan de door jou aangemaakte cursisten. Nadat de trainingen zijn toegekend zijn ze beschikbaar in de leeromgeving.


Mocht je naar aanleiding van bovenstaande vragen hebben, neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder. 


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren